11/21/2013

Miten toimin asiakaspalvelussa?

Oon ensimmäisellä viikolla ollut kassavuorossa yhden päivän ja oltiin siis koko päivä kassalla. Mä tosin vaan autoin, koska mulla ei oo oikeutta koskea rahoihin tai käsitellä niitä. Eli pakkailin ostoksia ja kun asiakkaita ei ollut laitin hälyjä vaatteisiin.
Muutenkin ensimmäisen viikon aikana olin asiakkaiden kanssa aika paljonkin tekemisissä. Päivässä ainakin 5 kertaa autoin/ yritin parhaani mukaan auttaa asiakasta, jos hän tarvitsi apua.
Mä myös pidän kesto hymyä yllä ja katson asiakkaita silmiin, tervehdin.

1. Pohdi millainen Sinä olet asiakaspalvelutehtävissä? Miten huomioit asiakkaan saapumisen liikkeeseen? Miten tervehdit, katsot silmiin ja olet avulias? Menetkö reippaasti asiakkaan luokse ja kysyt mien voisit auttaa?
- Hymyilen ja tervehdin, kun näen asiakkaan, katson silmiin ja jos hän näyttää apua tarvitsevalta yritän auttaa parhaani mukaan. Yleensä kyllä asiakkaat tulevat itse pyytämään apua jo heti, varsinin hieman iäkkäämmät :-) Parantamisen varaa kuitenkin aina löytyy!

2. Miten hoidat asiointivaiheen? Miten esittelet erilaisia vaihtoehtoja asiakkaalle? Selvität hänen tarpeensa ja kerrot uusista ideoista? Pyydätkö tarvittaessa apua?
-Ensimmäisellä viikolla kun en ollut varma kaikista asioista, ohjasin asiakkaan myyjän luokse, joka tietäisi varmasti asiasta paremmin. Kerron heille, että olen harjoittelijana, jotta ymmärtäisivät paremmin kun en tiedä kaikkea :-D Mutta luulen että tässä pikkuhiljaa rupeaa itsekki pääsemään jyvälle että mitäs kaikkea sieltä myymälästä löytyy ja mitä ei. Yleensä kylläkin pyydän kokeneemmalta apua, jotta asiat menevät varmasti oikein.

3. Miten hoidat asiakkaan poistumisen liikkeestä? Kiitätkö asioinnista, toivotatko hyvää päivän jatkoa, hymyiletkö ja katsot suoraan asiakasta?

- Hymyilen ja sanon "hei hei", "hyvää päivänjatkoa", "kiitos hei"..yms. vähän samalla tavalla mitä myyjätkin siellä sanovat :-) ja katson silmiin kauniisti.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti