4/24/2014

Elämysshoppailu


Kuluttajilla on monia syitä miksi shoppaila erilaisissa kauppakeskuksissa, erilaiset tapahtumat ja aktiviteetit tuovat paljon ihmisiä paikalle. Shoppailu on myöskin ajatuksia provosoivaa, uusien ideoiden synnyttämistä ja mahdollisesti osallistumista johonkin hauskaan tapahtumaan.
Mileikuvitus ja tunteet ovat tärkeässä osassa kuluttajan shoppailua. Kuluttaja itse haluaa olla oman elämysshoppailunsa luonnissa päätähti.
kuvat: täältä.

Myöskin musiikki, myymälätilan fiilis, asiakaspalvelu (myyjät) vaikuttavat siihen millaisen elämyksen kuluttaja saa. Jos asiakaspalvelu on töykeää ja myymälä epäsiisti, harvemmin kuluttaja sinne palaa kun taas jos myymälä on siisti, myyjät mukavia ja asiakaspalvelutaitoisia ja myymälässä on muutenkin hyvä fiilis, asiakas luultavasti palaa. 

Myymälä voi myöskin olla esim. teatteri. Silloin tuote/palvelu on näytelmä. Liiketoiminta trategia on näytelmän kässäri.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti